Je website is nooit “af’ en dit is waarom

Stella Marketingstrateeg en implementatiespecialist

Vaak hoor ik ondernemers zeggen. “Ik hoop dat mijn website nu eindelijk “af” is.  Maar dat een website “af” is, is een hardnekkig misverstand wat ik graag uit de wereld wil hebben.

Je website is niet alleen een belangrijk marketingmiddel om zichtbaar en vindbaar te zijn voor je doelgroep en potentiële klanten. Maar denk ook eens aan het delen van je aanbod, het contact leggen met potentiële klanten, het realiseren van een offerte-aanvraag of het uitvoeren van een transactie. Ook heeft je website een belangrijke rol als het gaat om credibiliteit en vertrouwen.  Het is dus essentieel om je website up-to-date te houden.
In dit blogartikel geef ik je nog meer redenen waarom jij niet zou willen dat je website “af” is. 

Je website is nooit af omdat je vernieuwend wil zijn.

Een website moet voortdurend evolueren om te blijven voldoen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van de jouw bezoekers. Daarnaast verandert het digitale landschap voortdurend en worden er regelmatig nieuwe technologieën en tools geïntroduceerd die een website kunnen verbeteren. Naarmate nieuwe technologieën en apparaten worden geïntroduceerd, kan het zijn dat de website niet goed werkt op alle apparaten en browsers. Door regelmatig te updaten, kan de website geschikt blijven voor de de nieuwste technologieën en apparaten.

Je website is nooit klaar omdat je het relevant wilt houden

De inhoud op je website kan verouderd raken na verloop van tijd. Nieuwe informatie, producten of diensten moeten regelmatig worden bijgewerkt om relevant en nuttig te blijven voor de gebruikers. Denk ook aan kennis die je gedeeld hebt in een artikel of blog waarin je laat zien dat je kennis hebt van het vak en werkt aan je expertstatus. Als deze informatie verouderd is, kan dit een negatieve invloed hebben op jouw geloofwaardigheid en deskundigheid.

Je website is nooit af omdat je het gebruiksvriendelijk wilt houden 

Door je website te voorzien van nieuwe functies en technologieën, kan dit een positieve bijdragen leveren aan de gebruiksvriendelijkheid. Denk hierbij aan verbeteringen in webdesign, navigatie, snelheid, gebruiksgemak en interactie met de gebruiker.

Omdat het internet en de technologieën die dit ondersteunen voortdurend evolueren, zoals nieuwe apparaten, browsers, programmeertalen, beveiligingsprotocollen en gebruikersgedrag, kunnen de manier veranderen waarop mensen een website benaderen en gebruiken.

Je website is nooit klaar omdat je het veilig wilt houden 

Wanneer je een website niet up-to-date houdt, kan het kwetsbaar zijn voor beveiligingsrisico’s. Dit komt omdat hackers vaak zwakke plekken in verouderde software en plug-ins opzoeken en hier kwaadwillende acties in of mee uitvoeren. Door regelmatig te updaten, worden eventuele beveiligingsproblemen opgelost, blijft je website weerbaarder tegen cybercriminaliteit en minder gevoelig voor fouten en bugs.

De website moet geoptimaliseerd worden om hoger in zoekmachine-resultaten wil verschijnen

Een website die regelmatig wordt bijgewerkt, kan ook een hogere positie in zoekresultaten bereiken. Zoekmachines hechten veel waarde aan websites die regelmatig worden bijgewerkt en nieuwe inhoud bevatten. De zichtbaarheid van jouw website  hangt af van hoe zoekmachines jouw website classificeren. Je kunt hier zeker invloed op uitoefenen. Het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines heet SEO wat “search engine optimization” betekent. Of jouw website goed scoort heeft onder andere te maken met een aantal factoren:

  • De techniek en logische opbouw van de website
  • De waarde die jij toevoegt aan jouw doelgroep met jouw website/blog
  • Of jij antwoord geeft op de vraag die jouw doelgroep heeft door middel van de juiste kwalitatieve informatie en zoekwoorden
  • Link building, verwijzen er waardevolle en relevante links van jouw blog/website naar andere waardevolle website en andersom.


In
deze blog over SEO voor ondernemers vertel ik je hier meer over.

Je website is nooit klaar omdat je meer conversie wil realiseren

Mensen hebben gemiddeld 7 contactmomenten nodig voordat zij beslissen om met je in zee te gaan. En als ze dan uiteindelijk hebben besloten om een kijkje te gaan nemen op de pagina waar jouw aanbod staat willen ze niet meteen geconfronteerd worden met een prijs. 

Ze willen eerst weten welke problemen jij voor hen oplost, vervolgens willen ze weten dat jij echt snapt welke problemen zij hebben en dat jij de geschikte persoon bent, bijvoorbeeld met een track-record die dit probleem voor ze kan oplossen. Als ze vervolgens ook nog lezen dat anderen personen waarmee zij zich kunnen identificeren baat hebben gehad bij de oplossing die jij heb kan beiden, willen ze weten wat het kost en een vervolgactie ondernemen. Door het continue optimaliseren aan de hand van de cijfers zorg je ervoor dat jij meer conversie en dus ook meer resultaat genereert. 

Je website optimaliseren en hoef je niet zelf te doen

Als marketingstrateeg en implementatiespecialist help ik je om je website relevant te houden voor je doelgroep, je hoger te laten scoren in zoekmachines en een hogere conversie op je website te realiseren. Benieuwd welke mogelijkheden is voor jou zie? Laat je tijdens een persoonlijke strategiesessie vrijblijvend adviseren over jouw groeikansen die jij kunt behalen met de juiste inzet van marketing voor je bedrijf, zodat jij meer resultaat behaald met jouw marketingactiviteiten in minder tijd.