Linkedin berichten inplannen doe je zo!

Stella Marketingstrateeg en implementatiespecialist

Voor je online zichtbaarheid is het als ondernemer belangrijk dat je regelmatig aanwezig bent op de social media platformen waar je doelgroep ook te vinden is. Voor veel ondernemers geldt dat LinkedIn een belangrijk platform is. Tot voor kort kon je op dit platform geen berichten inplannen, maar daar is nu verandering in gekomen. Hoe dat werkt op LinkedIn en hoe je berichten via andere platformen kunt inplannen leg ik je uit in deze blog.

Eerst een strategie, dan pas inplannen

Voordat je berichten gaat inplannen is een goede strategie essentieel. Ga eerst goed nadenken wie je wilt bereiken en werk uit welke behoeften zij hebben. Zodra je jouw ideale klant helemaal helder hebt, weet je welke uitdagingen, angsten en problemen zij ervaren. Door over deze informatie te beschikken, kun je heel gemakkelijk content gaan schrijven die voor hen waardevol is. Zo kun je vragen te stellen kun je nog beter aansluiten op jouw doelgroep.

Met het kennis te delen van kennis werk je aan je expertstatus en door jezelf te laten zien werk je aan de gunfactor. LinkedIn heeft een zakelijk karakter en leent zich dan dus ook voor andere type content dan bijvoorbeeld op facebook op Instagram. Maar ook op LinkedIn kun je motiveren, inspireren en jezelf laten zien. Door van te voren goed na te denken en een schema voor jezelf te maken kun je gemakkelijk LinkedIn berichten inplannen. Zo zorg je ervoor dat je met vaste regelmaat op LinkedIn aanwezig bent.

LinkedIn berichten inplannen op het platform zelf

Sinds kort kun je heel gemakkelijk zelf LinkedIn berichten inplannen via de tool zelf.
Dit was een lang gekoesterde wens van vele gebruikers. Nu is het eindelijk zover.
Wanneer je ingelogd bent in LinkedIn, klik je op het vak om een bijdrage te delen. Vervolgens klik je op het klokje rechts onderaan en kun je een tijd kiezen waarop je bijdrage wordt gepubliceerd. Via onderstaande afbeelding heb ik het voor je inzichtelijk gemaakt.

Linkedin berichten inplannen met een social media management tool

Voordat je je tijd of geld investeert in een social media management tool, wil je er zeker van zijn dat je de beste kiest, zodat je meteen waarde kunt halen uit je contentstrategie. Met de juiste tool, kun je tijd besparen en efficiënt social media beheren, zodat je social mediastrategie echt werkt. Maar hoe weet je welke tool de juiste is?

 

Agorapulse, de totaaloplossing voor het inplannen van jouw social media berichten

Met Agorapulse kun je content inplannen en publiceren, influencers lokaliseren, sociale kanalen volgen en inzichtelijke rapporten opstellen. Het platform integreert met LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube en Facebook om content te plaatsen op meerdere platforms. Agorapulse biedt een daarnaast ook een Inbox systeem, zodat je direct vragen kunt beantwoorden en kunt reageren op opmerkingen, klachten en suggesties.

Eclincher

E-clincher is vergelijkbaar met Agorapulse en bevindt zich in het wat duurdere segment van de social media management tools. Naast het inplannen van LinkedIn berichten bevat deze software ook de mogelijkheid om je merk te monitoren en te reageren op opmerkingen, vragen,suggesties en klachten en kun je verschillende analyses maken. Daarnaast heeft deze tool een integratie met Canva, zodat je alles vanuit één tool kunt verzorgen.

LinkedIn berichten inplannen via Hootsuite

Met Hootsuite kun je prima LinkedIn berichten inplannen, interacties monitoren en rapporten uitdraaien. Ook is het mogelijk om specifieke zoektermen in realtime te volgen. Dit is zeer handig om vermeldingen van je bedrijf of merk te monitoren, zodat je hierop direct kunt inspelen.

Buffer publishing, een krachtige tool

Je LinkedIn berichten inplannen kan prima met Buffer publishing. Met Buffer kun je niet alleen inplannen, maar ook de prestaties van sociale media activiteiten analyseren.

Social Pilot

Met Social Pilot kun je naast het inplannen van je LinkedIn berichten ook samenwerken met andere teamleden. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat berichten eerst goedgekeurd moeten worden. Werk je bijvoorbeeld met een marketeer of stagiair(e) samen? Dan is dat een handige optie.

Elke tool heeft zijn specifieke voor- en nadelen. Ben je op zoek naar een goede social media management tool, bekijk dan goed aan welke functies je waarde hecht en welke prijskaartje eraan vast hangt. 

Nu weet je hoe je moet plannen, maar weet je ook wat je moet plaatsen?

Je weet nu met welke tools je LinkedIn berichten kunt plannen. Maar voordat je kunt inplannen moet je natuurlijk nog steeds wel weten met welke content je jouw doelgroep kunt prikkelen, inspireren, informeren en raken. Als Marketingstrateeg en implementatiespecialist help ik je graag met het maken van de juiste content voor je doelgroep. 

In het online groeitraject help ik je in 12 weken je online zichtbaarheid te vergroten en een unieke positie in jouw markt te veroveren, zodat jij meer klanten genereert voor jouw bedrijf. Ik voorzie je van strategisch marketingadvies, zodat we jouw bedrijf onderscheidend in de markt gaat zetten, optimaliseer je website voor zoekmachines en voor het behalen van meer conversie en geef je advies over het maken van strategische content, zodat jij on top of mind bent bij jouw ideale klant en de juiste mensen aantrekt.